Leren van succes VS leren van foutenIn het bedrijfsleven zijn er veel stereotypen over wat wel en niet werkt. Je bent misschien gefascineerd door een interessant idee, maar meer ervaren mensen zullen je enthousiasme afkoelen door te zeggen dat het niet veelbelovend is. In dit geval adviseren de auteurs om de critici te negeren. Waarom? Veel mensen zeggen dat je van je fouten moet leren. Maar als u nog steeds niet weet wat u moet doen, hoe leert u dan weten wat u niet moet doen? Uit een onderzoek van de Harvard Business School bleek dat “mensen die in het verleden hebben gefaald, dezelfde kans op succes hebben als mensen die helemaal niets hebben geprobeerd. Succes is een ervaring die echt veel betekent. “ Wanneer te beginnen?Begin nu, want je hebt geen eeuwigheid tot je beschikking. Zet het begin niet op een laag pitje, want alleen acties zijn belangrijk, geen plannen of dromen. Een idee zonder implementatie kost weinig, en soms zelfs helemaal niets. Iedereen heeft natuurlijk weinig tijd, maar er is altijd genoeg tijd als je het goed besteedt. En heb niet het gevoel dat je je reguliere baan moet opzeggen om dit te doen. Grijp het en begin ’s avonds aan uw project. Waardeer uw flexibiliteitNeem de tijd om de activiteit op te schalen. In de zakenwereld is dezelfde wet van toepassing als op de fysieke wereld: “Hoe zwaarder een object, hoe meer energie er nodig is om van richting te veranderen.” Daarom is een uiterst zorgvuldige benadering van langetermijncontracten, beslissingen, plannen, nieuw personeel, complicerende procedures, vergroting van voorraden, enz. Vereist. “Door lichtgewicht te blijven, kunt u snel uw bedrijfsmodel, product, functieset en marketingbeleid wijzigen. U kunt fouten maken en deze snel corrigeren. U kunt uw prioriteiten of oriëntatie wijzigen. En, nog belangrijker, verander je wereldbeeld. “ Kijk niet achteromHet is dom om u zorgen te maken over wat uw concurrenten doen. Je moet je op jezelf concentreren, niet op hen. “Hun kleinste beweging wordt een onderwerp voor analyse, en deze manier van denken is verschrikkelijk. Het leidt tot constante stress en angst. Dergelijke gedachten zijn een slechte bodem voor de nieuwe spruiten. “ Bovendien, door uw concurrenten in de gaten te houden, maakt u zich zorgen over de problemen van vandaag en denkt u niet aan morgen. “In plaats van obsessief je concurrenten te bestuderen, concentreer je op jezelf. Wat er onder je neus gebeurt, is veel belangrijker dan wat er in het kamp van de tegenstander gebeurt. Als u zich zorgen maakt over iemand anders, kunt u die tijd niet besteden aan het verbeteren van uw eigen zaken. Door teveel op uw concurrenten te focussen, riskeert u uw eigen visie te verliezen. Zolang je je brein blijft voeden met de ideeën van andere mensen, verdwijnen je kansen om een echt vers product op de markt te brengen. In plaats van een visionair te zijn, word je een reactionair. “ ‘Als je van plan bent een iPod-killer of de volgende Pokémon te maken, ben je al dood. U laat uw concurrenten parameters bepalen. Je kunt Apple niet verslaan in hun vakgebied. Je kunt degenen die de spelregels bepalen niet verslaan. U moet de regels veranderen, niet alleen het product een beetje verbeteren. “ Marketing als een manier van levenMarketing is geen afdeling, maar een manier van leven. Dit is precies het gebied dat uw werknemers 24 uur per dag, 7 dagen per week moeten doen. Marketing is alles, zelfs de kleinste handelingen, bijvoorbeeld: een telefoontje beantwoorden, een brief sturen per post, inhoud op uw website, elke factuur, controlewegers bij de uitgang van de winkel. ‘Begrijp dat elk van deze kleine dingen veel belangrijker is dan de selectie van de rotzooi die je tijdens de conferentie in je cadeauzakje wilt doen.’ …..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!
|
https://marketingbook.shop/ |