Handige tools voor jouw website

  website design

Websites waren vroeger een andere manier om informatie te verstrekken of goederen te verkopen. Nu is het het middelpunt van uw bedrijf geworden. Daarom is het erg belangrijk om de resultaten continu te monitoren en te optimaliseren, ik schreef in mei al een blog. Veel werk, zeker als je alles zelf doet. Gelukkig zijn er veel tools die je kunnen ondersteunen. We hebben handige tools voor je website op een rijtje gezet!

GOOGLE SEARCH CONSOLE

Het laatste, maar niet het minste, is natuurlijk kennis van Google zelf. Ze bieden te veel kennis en middelen. Een daarvan is Google Search Console. Dit is een erg handig hulpmiddel, vooral bij SEO. Het geeft inzicht in hoe bezoekers uw website vinden en hoe Google op uw website zoekt. Zo kunt u zien welke pagina’s van uw site Google heeft geïndexeerd. Deze pagina’s zijn misschien helemaal niet belangrijk! Daarom moet je er iets aan doen. Search Console kan ook inzicht krijgen in welke pagina’s Google beschouwt als “dubbele” pagina’s.

SIMILARWEB

Een erg handig hulpmiddel dat ik gebruikte toen ik het voor het eerst aanraakte toen ik nog heel jong was. U kunt een website bezoeken (gratis!) En direct diverse schattingen en inzichten bekijken. U kunt dit voor uw website doen, maar op deze manier kunt u ook de concurrentie beter begrijpen en vergelijken. Bekijk hun online strategie om te zien waar hun verkeer vandaan komt. Ontdek op deze manier nieuwe kansen en trends en leer meer over de klantreis van de klant. Natuurlijk zijn er ook Pro-versies, waarvan er misschien meer zijn.

AHREFS

De ultieme tool voor SEO-activiteiten! Ahrefs kan u helpen uw zoekvolume te vergroten. Hiermee krijgt u inzicht in de zoekwoordstatistieken van uw website. Denk aan het zoekvolume, de kosten per klik en de positie van uw website op dat zoekwoord. U kunt het gebruiken om nieuwe zoekwoorden te vinden en u kunt controleren op welke zoekwoorden uw game heeft gescoord en hoeveel verkeer ze hebben gegenereerd. Door de “content gap” kunt u de zoektermen zien waarop u zich moet concentreren om uw concurrenten te overwinnen. De tool kan echter meer doen, hij tilt alleen de sluier op.

HOTJAR

Geweldig, alle bezoekers op uw site. Als ze echter niet converteren, zal het je natuurlijk niet helpen! Nu, gebaseerd op intuïtie en Google Analytics, zijn er veel aannames die kunnen bepalen waar het probleem is, maar hier is de extra informatie erg waardevol. Het antwoord vind je in Hotjar. Dit is een handig hulpmiddel om te begrijpen waarom bezoekers geen producten kopen, hoe ze op uw website browsen en wat u moet verbeteren. Dit gebeurt door middel van heatmaps, screenshots van bezoekers, kanalen en live website feedback verkregen via: opinieonderzoek.

YOAST SEO

Gelukkig, als je geen ervaren SEO-expert bent, zijn er veel handige tools om je te leren. Bij het schrijven van deze blog denk ik vaak aan Yoast SEO, een WordPress plugin. De plug-in laat direct zien wat u in uw tekst moet verbeteren om uw SEO-tekst zo waardevol mogelijk te maken. Bijvoorbeeld door bepaalde zinnen in te korten, het zoekwoord meer te gebruiken of de titel aan te passen. Heel praktische tips!



Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/