Boos zijn is niet erg, maar als je niet meer je woede goed kunt beheersen dan kan een agressietraining een oplossing zijn. Bij een productieve agressietraining leer je om de meest voorkomende vormen van agressie te herkennen en hoe je hiermee op een verstandige manier kunt omgaan. Als je goed met agressie wilt omgaan is het van belang van je eigen spanning onder controle te houden en het voorkomen van conflicten. Resultaten agressietrainingNa het volgen van een agressietraining leer je wat het belang is van zelfcontrole en stresshantering. Ook leer je tijdens de training deze vaardigheden toepassen, middels fictieve situaties kun je oefenen hoe je de zelfcontrole kunt toe passen. Ook leer je hoe je kunt verplaatsen in degene die tegenover je staat waarmee je een conflict hebt. Betreft het zakelijk situaties? Dan leer je hoe je een conflict in communicatie met de klant kan vermijden. Kun je zo een situatie niet vermijden? Doordat je leert welke vormen er van agressie zijn word je ook getraind in hoe je met de agressie van klanten moet omgaan. Voor wie is een agressietraining bedoeld? Deze agressietraining kan geschikt zijn voor alle organisaties waarvan de medewerkers te maken krijgen met klanten die zich lastig en/of agressief gedragen. Een bewuste houding en gedrag van de professional leidt tot minder conflicten en gevolgschade bij klanten en medewerkers. Maar ook in privé situaties kan voorkomen dat je niet meer controle hebt over je woede-uitbarstingen. Ook dan is deze training geschikt. De agressietraining wordt op vaak een interactieve wijze vormgegeven. In de training is ruimte voor oefeningen, discussies en rollenspellen. Er wordt hierbij gebruik gemaakt van ervaren trainers en acteurs die de rol van een boze klant op zich nemen. Door te luisteren naar voorbeeldsituaties van de deelnemers wordt gekeken naar hoe de training het beste aansluit aan de dagelijkse praktijk. |