Fitness: iets voor u?

We kennen het allemaal wel: fitness, maar is het echt iets voor je? Je kunt gaan fitnessen om verschillende redenen. Misschien wil je afvallen voor dat ene jurkje voor dat feest of wil je er gewoon gezonder en gespierder uitzien. Wat je reden ook is, begeleiding is vaak gewenst bij fitness. Het is lastig om te beginnen zonder enige kennis en de motivatie kan langzaam maar zeker weggaan. Kies daarom voor goede begeleiding. Begeleiding die u motiveert en helpt met zowel sporten als voeding. Naast voeding is voldoende rust en slaap erg belangrijk bij fitness. Ga naar de website www.sporten-en-afvallen.nl voor meer meer blogs over sporten en afvallen.

Begeleiding bij fitness

Vaak weet je zelf al een tijd dat je graag wat zou willen veranderen aan je figuur. De stap nemen om je in te schrijven bij een sportschool is ook nog wel te overzien, maar dan komt het moeilijke stuk. Beginnen en je ook aan je eetprogramma en trainingsschema houden. De eerste weken lukt dat nog wel; je valt af, je voelt je waarschijnlijk wat energieker en je omgeving motiveert je doordat je complimenten krijgt over je veranderende verschijning. Maar dan komt het lastige stuk, het volhouden. Doorgaan terwijl je vaak op de weegschaal geen verandering ziet, zeker niet zo snel en veel als in het begin. Kies voor een begeleider die je motiveert en stimuleert en je ook aan het werk zet als je er doorheen zit. En misschien nog wel belangrijker: doe het samen. Voor jezelf een excuus bedenken waarom je vandaag niet gaat sporten of toch voor die zak chips bezwijkt is lang niet zo moeilijk als je afval-maatje afvallen. Een personal trainer helpt je door dit dode punt heen.

Fitnessen met doelen

Bij fitness komt ook voeding kijken. Helaas is voeding nodig om ieder doel te bereiken. Of je nou spiermassa wil opbouwen of wil afvallen, voeding is cruciaal voor je succes. Als je gespierder wil worden is het belangrijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen, zodat je spieren kunnen herstellen van de trainingen. Als je wil afvallen is het belangrijk om minder calorieën binnen te krijgen dan je verbrand. Door regelmatig te bewegen verbrand u extra calorieën en zal je sneller afvallen.